Sophos kończy wsparcie dla UTM Manager i przestaje sprzedawać firewalle w wersji 2
Sophos
Sophos ogłosił, że Sophos UTM Manager, który może być używany do centralnego zarządzania Sophos SG Firewalls, zostanie całkowicie wycofany z użytku pod koniec 2022 roku.
Pobieranie będzie jeszcze możliwe do 31 stycznia 2022 roku. Po tym czasie produkt nie będzie już dostępny do pobrania. Ma to również wpływ na dostępność za pośrednictwem Amazon Marketplace. Menedżer UTM również nie będzie już tam dostępny po 31 stycznia 2022 r.
Od 1 stycznia 2023 roku nie będzie też już wsparcia i użytkownicy nie otrzymają od Sophos żadnej pomocy w razie jakichkolwiek problemów.
Istniejące instalacje nie zostaną dotknięte i będą nadal funkcjonować. Mogą one być również eksploatowane po 31 grudnia 2022 roku, ale jest to całkowicie na ryzyko użytkownika.
Jeśli podczas użytkowania pojawią się problemy, można skontaktować się z obsługą klienta Sophos do 31 grudnia 2022 roku. Jeśli jednak problem wynika z kwestii oprogramowania, nie ma gwarancji, że zostanie dostarczona aktualizacja, która go naprawi.
Jeśli masz ISO, które zostało pobrane przed 31 stycznia 2022 roku, nadal możesz je zainstalować i używać.
Sophos ogłosił również, że kilka modeli SG i XG Firewalls revision 2 nie będzie już dostępnych po 11 grudnia 2021 roku. Dotknięte są modele, które otrzymały następców rewizji 3 w 2018 roku.
Poniżej przedstawiamy listę modeli dotkniętych problemem:
SG 105 & SG 105w
SG 115 & SG 115w
SG 125 & SG 125w
SG 135 & SG135w
XG 105 & XG 105w
XG 115 & XG 115w
XG 125 & XG 125w
XG 135 & XG 135w
Jeśli nadal posiadasz model z rewizją 2 i chcesz go uruchomić w klastrze z drugim modelem, musisz go zamówić przed upływem terminu.
W pewnych okolicznościach modele rewizji 2 mogą być nadal oferowane za pośrednictwem RMA. Ponieważ jednak zależy to od indywidualnego przypadku, nie można tego zagwarantować.
Jeśli nie jesteś pewien, którą rewizję posiadasz, możesz to sprawdzić za pomocą naklejki na urządzeniu. Jeśli dostęp do naklejki nie jest możliwy ze względu na montaż w szafie, można również określić rewizję poprzez numer seryjny: Sophos Firewall, UTM, AP, RED: Find the revision number
Możesz użyć do tego artykułu pomocy technicznej z Sophos.
Jeśli nadal używasz rewizji 2 Sophos Firewall, techniczne odświeżenie z nowymi urządzeniami może być również opcją dla Ciebie. Jeśli chciałbyś uzyskać poradę na ten temat, prosimy o kontakt z nami przez e-mail, telefon lub nasz formularz kontaktowy.